Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie “PLUS-uje” i wybiera dostawcę nowych EZT

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
18-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubuskie “PLUS-uje” i wybiera dostawcę nowych EZT
fot. Lubuskie Centrum Informacyjne
Województwo lubuskie zdecydowało, że to FPS H. Cegielski dostarczy mu sześć fabrycznie nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Plus. FPS pokonał Newag i Pesę, które złożyły droższą ofertę. Aby region mógł podpisać umowę z producentem z Poznania, wybór oferty musi się jeszcze uprawomocnić.

Województwo lubuskie właśnie rozstrzygnęło przetarg na dostawę sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Długość kupowanych pojazdów ma wynosić do 82 metrów, ale bez określenia minimalnej liczby członów. Jednostki mają rozpędzać się do 160 km/h oraz mają zabierać 180 osób na stałych miejscach siedzących.

W przetargu złożono trzy oferty, z czego dwie, autorstwa FPS H. Cegielski oraz Newagu, zmieściły się w budżecie samorządu. Trzecią ofertę złożyła Pesa, przekraczając budżet województwa o kilka milionów złotych.

Złożenie ofert miało miejsce niecałe 2 tygodnie temu. Województwo dokonało już rozstrzygnięcia i wyboru najlepszej oferty. Jako zwycięską propozycję wybrano ofertę poznańskiego FPS-u, która została oceniona na 100 punktów. Oferta Newagu otrzymała 97,46 pkt na 100, natomiast Pesy – 94,44.

Wszyscy oferenci otrzymali maksymalną liczbę punktów w kategorii "okres udzielonej gwarancji". Wybór najlepszej oferty dokonał się poprzez kryterium ceny, gdzie FPS zdobył 60, Newag – 57,46, a Pesa – 54,44 punktów. Teraz wybór oferty musi się uprawomocnić, po czym województwo będzie mogło podpisać umowę z wybranym wykonawcą.

Warto zaznaczyć, że FPS H. Cegielski nie dostarczył do tej pory żadnych fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jedyne zupełnie nowe pojazdy sprzedane przez producenta to dwie spalinowo-elektryczne jednostki Plus, które zakupiło… województwo lubuskie. Pojazdy dostarczono samorządowi w ostatnich miesiącach.

Sześć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ma pomóc w poprawie trudnej sytuacji kolejowych przewozów regionalnych w województwie. O sytuacji na lubuskiej kolei piszemy regularnie od lat. Samorząd województwa, chcąc ratować trudną sytuację, planuje powołać własnego przewoźnika kolejowo-autobusowego, który docelowo ma zastąpić obecnego operatora – Polregio.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Tabor i technika

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Tabor i technika

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Jakub Rösler 13 grudnia 2024

Trójczłonowy Plus już w barwach woj. lubuskiego [zdjęcia]

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Jakub Rösler 19 grudnia 2023

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Tabor i technika

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Jakub Rösler 30 października 2023

FPS Plus w Żmigrodzie [zdjęcia]

Fotorelacje

FPS Plus w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 24 lutego 2023

Zobacz również:

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Tabor i technika

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Tabor i technika

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Jakub Rösler 13 grudnia 2024

Trójczłonowy Plus już w barwach woj. lubuskiego [zdjęcia]

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Jakub Rösler 19 grudnia 2023

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Tabor i technika

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Jakub Rösler 30 października 2023

FPS Plus w Żmigrodzie [zdjęcia]

Fotorelacje

FPS Plus w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 24 lutego 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5